Matěj Stolín - Mates

13.04.2013 08:24

V loňské sezóně jsi hájil dres Squadry Juniors, druholigového týmu. Proč se nejlepší střelec druhé ligy rozhodl opustit tým, ve kterém byl velice úspěšný?

Ve Squadře jsem působil 3 sezóny, které byly podle mě povedené. Dvakrát jsem vyhrál střelce, hned v první sezóně a také v té poslední, minulé, sezóně. Celkem jsem nastřílel zhruba i s play-off kolem 350 gólů. Vloni jsme se Squadrou dokonce vyhráli základní část 2.ligy a věřili si na postup do první ligy, ale bohužel jsme, jako v předešlých ročnících, vypadli hned v prvnim kole play-off. Proto jsem došel k tomu, že by to chtělo asi změnu. Osobních úspěchů jsem zažil dost, ale nějakej ten týmovej mi stále chybí. Proto, když přišla nabídka od Dragons, neváhal jsem ani vteřinku. Samozřejmě jsem nešel do neznáma, některé kluky jsem znal z turnajů, které jsem s nima objížděl. Asi největší zásluhu na přestupu má Břicho s Honzikem se kterými jsem toho na turnajích prožil celkem dost :)

 

Vnímáš nějaký rozdíl mezi 1. a 2.ligou?

Hodně lidí hlavně v 2.lize mi říkalo, že moc velký rozdíl mezi 1. a 2. ligou není, ale je tomu naopak! Samozřejmě v kvalitě týmů a hráčů, ale i ve sledovanosti a atmosféře při zápasech. Ale zvyknul jsem si hned v prvních zápasech a určitě mi k tomu pomohly góly v prvním zápase za Dragons, co jsem odehrál.

 

Jak by jsi zhodnotil sezónu v 1.lize? V semifinále zatím hrajete 1:1. Troufneš si tipnout, jak to celé dopadne?

Letošní základní část byla určitě povedená. Hlavně, když jsme díky výsledkům v posledním kole nakonec vyhráli základní část 1.ligy. Osobně jsem chtěl dosáhnout hranice 50 gólů, ale pár zápasů jsem nehrál, tak jsem nakonec rád za těch 44 branek. Důležité je, že jsem začal daleko víc u gólů i asistovat, než tomu bylo ve Squadře, tak snad jsou za to kluci rádi. Takže sezónu bych zatím shrnul pozitivně :) Samozřejmě doufám, že nakonec sérii s Pixbem odvrátíme na naši stranu a postoupíme do finále! Ale bude to ještě velmi těžké, protože zápasy jsou dost vyhecované, ale to k play-off patří.

 

Jak se ti v týmu Dragons zalíbilo? Jak tě berou kluci a s kým se ti hraje nejlíp?

Já jsem v týmu Dragons velmi spokojený, jak na hřišti tak i mimo něj. Samozřejmě mám na mysli různé společenské akce s klukama z týmu :) Myslím, že kluci mě přijali dobře a s nikým nemam žádný problém, jsme výbornej kolektiv. Nejlépe se mi hrálo s Kumstikem,

dokázal sem si s nim hodně vyhovět. Teď se mi hraje dobře s Mácou. Ale jinak se mi hraje dobře s každým v týmu, všichni jsou v něčem specální a něčím vyjímeční :)

 

Do týmu ti přibyl kamarád Máca, zbytek sezóny hraješ s ním v lajně. Jak se ti s ním hraje?

Na to, až k nám Máca v zimě přestopí a budeme spolu hrát v druhé lajně, jsem se hodně těšil. Odehráli jsme spolu hodně turnajů a přihrál mi na hodně gólů, za což mu děkuju :)  Je to ten hráč, kterýho k sobě potřebuju, aby mi připravoval šance a já je mohl proměňovat. A až nám to začne všechno vycházet a ještě víc se sehrajem, tak to bude paráda :)

 

Při zápase vypadáš velice elegantně... Učesané vlasy, upravený dres a perfektně zavázané tkaničky. Jak dlouho ti trvá příprava na zápas?

Tak snažim se! :) Hodně se při zápasech teď fotí, tak přece nemůžu vypadát jak nějakej zevlák. :D Už jen ty růžový dresy nám chyběj, ale pssst před klukama. :D Nějak moc dlouho se před zápasem nepřipravuju, už sem v tom zběhlej :)

 

A teď vážně. Jsi nervózní před začátkem utkání nebo jsi spíš kliďas?

Jak kdy, třeba před prvním zápasem v Dragons jsem byl dost nervózní, ale pak přišlo 1.střídání, vlítnul jsem na hřiště a nervozita byla pryč. :)

 

Jsi čistokrevný střelec. Jakému gólmanovi se ti nejhůře dávají góly?

Nejhůř se mi dávali góly ještě v druhý lize Bártisovi, je to výbornej gólman, ale i tak jsem mu jich pár dal :) A naopak nejlíp se mi dávali góly Mášovi, tomu jsem jich vždycky nasázel strašnej kotel. Myslím, že v jednom zápase jsem mu jich dal dokoce kolem deseti. Jinak je to výbornej gólman, proto jsme ho angažovali, ale asi jsem u něj měl vždycky štěstí a on zrovna smůlu. Teď v první lize se mi nejhůř hrálo proti golmanovi ze Sklípkanů, myslím, že je to Krézek, tyhle velký golmany nemam moc v oblibě.

 

Je nějaký tým, proti kterému se ti nedaří a naopak tým, proti kterému se ti hraje dobře?

Nejmíň v oblibě mám určitě tým Sklípkanů, těm jsem jako jedinýmu týmu nedal v jednom zápase v základní části gól. A celkově mi ten tým prostě nesedí. Rád hraju proti Sobotce, protože ještě v 2.lize za Squadru byly zápasy hodně vyhecované a vyrovnané. A teď mě baví je porážet takovým rozdílem, jakým jsme je poráželi, takže jsem si to vychutnával. Jinak nic proti nim osobního nemam. :)

 

Máš nějaké florbalový nebo i jiný sportovní vzor?

Jako malýmu se mi hodně líbil Radim Cepek. Teď se mi líbí hráč Jendrišák. Jinak můj sportovní vzor a oblíbenej hráč je fotbalista Tomáš Řepka, možná i proto jsem někdy na hřišti maličko vznětlivější :) Jinak další oblíbení sportovci jsou například Cristiano Ronaldo a můj dobrý kamarád skokan na lyžích Roman Koudelka.