Martin Mašek - Máša

02.01.2013 20:30

Do druhé poloviny sezóny jsi přestoupil do týmu Dragons Extasy. Co očekáváš od tvého nového angažmá?

Od nového angažmá očekávám partu lidí, která drží při sobě jak na hřišti, tak mimo něj a chce něčeho dosáhnout.

 

Jak by jsi zhodnotil dosavadní zápasy proti Dragons Extasy, které jsi sehrál se svým bývalým týmem Pilich?

Zápasy proti Dragonům měli pro mě vždycky zvláštní náboj. Každý zápas proti nim jsem měl velkou motivaci a touha je porazit byla velká. Bohužel se mi to nikdy v Pilichu nepovedlo a minimálně další sezónu nepovede. Přesto jsem si každý zápas užil.

 

Je možné, že se s týmem Pilichu potkáte ve vyřazovacích bojích. Budeš chtít proti svému bývalému týmu chytat?

Byl bych opravdu rád kdybychom na Pilich v play-off narazili. Samozřejmě bych rád nastoupil, aspoň do jednoho utkání proti bývalému klubu.

 

Bylo těžké opustit Pilich? Jak dlouho hraješ florbal?

Bylo to těžké rozhodování. V Pilichu jsem strávil dva pěkné roky. Dali mi šanci zahrát si první ligu a vyhrál jsem s nimi titul. Za to jim chci moc poděkovat. Florbal hraju už 7 let.

 

Dřív jsi chytal za boleslavský sokol. Kdy a proč jsi skončil?

Za boleslavský sokol jsem začal chytat v září 2005 a skončil v prosinci 2007, kvůli špatnému kolektivu. Nebyli jsme tým, každý hrál sám na sebe a to nemám rád! Tým musí držet při sobě, jedině tak se dá dosáhnout úspěchu!

 

Kolik jsi dostal nejvíc gólů v jednom zápase? Střídal jsi nebo dochytal zápas?

Nejvíc branek jsem dostal v RAFLu v sezóně 2009/2010 v zápase Notor Band Klášter - Dragons Extasy 12 : 23. A zápas jsem odchytal celý.

 

Máš nějaké svoje zvyky, které dodržuješ před vstupem na hřiště?

Tak jako Bártis poklepu všechny tyčky, otočím se zády ke hřišti a udělám malý kříž na hrudník.

 

Občas se na hru díváš i z jiného úhlu, jako rozhodčí. Jak se připravuješ na zápas jako rozhodčí?

Na zápasy, které pískám se nepřipravuju. Není to potřeba.

 

V brance Dragons Extasy se budeš střídat s Bártisem. V čem jste odlišní a v čem jste si podobní?

Těžká otázka . Asi největším rozdíl mezi námi je ve výška. Vysocí brankáři dosáhnou v brance prakticky všude. Já mám v tomto ohledu smůlu. Další rozdíl je v psychice. O mě je známo, že se nechám lehce vyprovokovat a pak to občas končí hloupým vyloučením. Bártis je v tomto ohledu kliďas. Podobný jsme si v mrštnosti, na to jak je Bártis vysokej, tak je neuvěřitelně rychlej. A to z něho dělá nejlepšího brankáře ligy. Nic víc, mě momentálně nenapadá.

 

Můžou být vůbec dva nejlepší gólmani v lize v jednom týmu?

Podle mě můžou být v jednom týmu. Je lepší mít konkurenci, pak se člověk vyhecuje k lepšímu výkonu. Ale Bártis je o třídu lepší než já, takže o vyrovnanosti se nedá mluvit.

 

Je nějaký tým z ligy, proti kterému nerad chytáš? Popřípadě hráči?

Nejméně oblíbený tým je pro mě CDB Mladá Boleslav. Se svojí takticky vyzrálou a zákeřnou hrou, perfektní a přesnou střelou se mi proti nim nedaří. A nejméně oblíbený hráč je Pavel Hanzlík. Sejtko je nejzákeřnější hráč RAFLu. Nemáme se zrovna v lásce a proto si děláme v zápasech naschvály. S tím souvisí občasné slovní výlevy a pošťuchováni.

 

Tvůj vzor je jednoznačně hokejové brankář Roman Málek. Zkoušel jsi se někdy postavit do hokejové branky?

Bohužel nezkoušel, nebyla žádná příležitost . Je to můj velký sen si aspoň jednou zahrát hokej. Snad si ho jednou splním.

 

Děkujeme za rozhovor.