JAN ŠIMŮNEK "Honzik"

31.10.2010 13:56

Přestoupil si z prvoligového týmu do druhé ligy, proč?

Přešel jsem kvůli tomu, protože v tamtom týmu se netrénovalo, nescházeli jsme se na tréninku, před zápasy tým nespal, častokrát se pilo a hra stála za prd. Připadalo mi to jako ztráta času. Tým si chodil jen tak zahrát, ale nebrali to jako ligu. Tenhle ten přístup ke hře mě přestal naplňoval.

 

Přijde ti samotná hra odlišná od té prvoligové? Dají se týmy srovnávat?

Tady ten tým je opravdu tým, ty lidi vědí co je tým a je vidět že ten sport hráli. Co se týče hry, tady ta mi přijde dynamičtější, agresivnější, útočná. Až bude tým v první lize, bude se řadit mezi ty lepší.

 

Jak si se sehrál se svými novými spoluhráči? Vzali tě mezi sebe bez problémů?

Tak sehráváme se ještě pořád, a jinak do hry se ještě vpravuju, ale jinak mě vzali mezi sebe bez problémů a vřele. Je to fajn parta.

 

Musel ses probojovat do první lajny?

Tak já jsem samozřejmě jako nově příchozí nemohl přemýšlet o tom, že budu hrát v první lajně, ale tak nějak to vyplynulo a jsem rád, že hraju s Břichem a Kumstem.  Ale bylo pro mě velkou výhrou, že jsem se do tohohle týmu dostal. Hrát v první lajně je pro mě velká výzva a rozhodně nechci tým zklamat.

 

Jak se ti hraje s dvěma hokejisty?

No ... má to svoje odlišnosti, ale mají obrovský  tah na branku, výbornou fyzičku, přehled. Akorát jako správný hokejisti, často hrajou na sebe, takže s tím musím počítat a nabízet se do šancí a řvát na ně.  Většinou to rozjíždějí zezadu a já se jen tlačím do branky a dělám jim tam místo. Oni dokážou hrát i v týmu ve dvou. Když hrajeme oslabení a jsou tam jen tak dva, tak to je jako kdyby hráli ve třech.

 

Jste na první příčce v tabulce myslíš si, že máte na to postoupit?

Rozhodně. Myslím si, že určitě. Když budeme vždycky hrát jako tým a nenecháme se strhnout, tak není problém. Postup do první ligy je náš společnej cíl a myslím, že nám to vyjde. I přes relativně úzký kádr má tento tým obrovský potenciál.

 

O víkendech chodíte „pokecat“ na pár piv, jaký je tým mimo hřiště?

I mimo hřiště tým jak má být. Co se týče pár piv, mnohdy nezvládám. A rozhodně je sranda, máme si o čem povídat. Můžeme se bavit naprosto o čemkoliv. Navíc máme novou týmovou hospodu se skvělým interiérem a Kamilovou palačinkou. Je to tam super.

 

Začínal jsi nějakým sportem před florbalem, nebo tě florbal zaujal svou hrou a řekl sis proč to nezkusit?

Sport... Hrozně rád jsem jezdil na kole, jezdil jsem freeride na horským kole. Ale pak mě chytl florbal a hrál jsem ho od střední školy. Od té doby se věnuju především florbalu. A také se věnuji hasičskému sportu.

 

Nedávno se ti narodil syn, změnil se ti nějak radikálně život?

No určitě. Všechno jde teď plně jiným směrem, vlastně to byla i jedna z věcí, kvůli který jsem se rozhodl skončit se svým původním týmem. Zvažoval jsem dokonce ukončení aktivního hraní. Když přišla nabídka z Dragonů věděl jsem, že přístup bude zodpovědný a perspektivní. Což se do posledního puntíku vyplnilo. Co se týče narození Honzíka, je to obrovská změna a štěstí, jsem dokonale šťastnej a moje největší celoživotní vítězství. Zkrátka zdravý syn. Jsme šťastná rodina. Veškeré úsilí se snažím věnovat rodině J

 

Podporuje tě přítelkyně ve florbalu?

Ta mě podporuje nejenom ve florbalu. Vždycky mě podporovala a snažila se mě podpořit při všem, co jsem dělal. Je to můj výborný poradce, řekne mi narovinu, jak hraju, jestli to stojí za prd nebo jestli to bylo dobrý. Vždy to probereme v autě, cestou domů ze zápasu.

 

Jak bys zhodnotil dnešní zápas proti FBK Squadra Juniors. Dal jsi dva góly, jeden dokonce ve vlastním oslabení.

Úvod zápasu se nevyvíjel podle našich představ, soupeř s námi držel krok, měl rychlý přístup k míčku a nedával nám tolik prostoru. Ke konci první třetiny se nám podařilo utrhnout na rozdíl 3 gólů, pak už jsme hráli svojí hru. Na začátku třetí třetiny jsme začali trochu zbytečně diskutoval, čímž jsme umožnili soupeři vstřelit dvě branky, které přinesly do týmu trošku nervozity. Nakonec jsme to zvládli a vyhráli obvyklým rozdílem (smích).

 

Co druhý zápas s vaším největším rivalem v 2.lize Notor Band Klášter.

Začátek zápasu byl velmi vyrovnaný, tým Notorů bránil ve dvou hráčích a do útoku se pouze posouval jeden hráč, nahozením od brankáře nebo lobem. Rozdíl skóre v náš prospěch jsme si vypracovali v průběhu druhé třetiny, kdy jsme začali hrát zodpovědně dozadu a nepouštěli jsme soupeře do breakových situací. Postupně jsme navyšovali náskok až na konečné skóre.  Celkově jsme absolvovali nejtěžší zápas této sezóny plný faulů a přestupků ze soupeřovy strany, často i výstupů, několikrát ohodnocených rozhodčím, jako nesportovní chování. Tým Notorů je bezpochyb kvalitní, bohužel svoji hru kazí nedisciplinovaností a zákeřným oplácením. Vyzdvihnul bych výkon obou brankařů, kteří nedopustili skóre vyšplhat na markantnější rozdíl. Na závěr bych chtěl poděkovat celému týmu za předvedení zodpovědné a ukázněné hry. Toť hlavní důvody naší výhry.

 

Máš nějaký florbalový vzor?

Konkrétní vzor nemám, snažím se hrát pro tým co možná nejlíp, ale pokud bych měl přece jenom někoho najít, byl by to, obránce Billy Boy Mladá Boleslav, Štěpán Slaný. Rázný a tvrdý bek s obrovským přehledem a citem pro hru. Jeho výkony se mi vždy líbí, když jdu kouknout na extraligu.