Jan Kumstát "Kumstik"

14.11.2010 16:03

Ahoj „Gumo“, letos jste neztratili ještě ani bod. V čem to je?

To je naprosto jednoduché, jsme prostě nejlepší J Ale teď vážně. V první řadě musím vyzdvihnout naše nové posily Vlastika Konečného a Honzu Šimůnka. Na Vlastovi je znát, že v mládí to byl ohromný hokejový talent. Jeho rozkleky by dnes v hokejové extralize patřily k těm nejlepším. Ale i přes jeho hokejový styl je to naše velká opora. Co se týče Honzi, myslím, že už toho bylo napsáno dost. Má to s náma holt někdy dost těžké. Ale věřím, že postupem času mezi nás dokonale zapadne. Musím taky vyzdvihnout naší „cheking“ line, která se i přes určité neshody lepší každým zápasem.

 

Můžete se srovnávat vaší hrou týmům v první lize?

Tak určitě. Myslím, že jestli postoupíme, budeme patřit mezi první pětici týmů. Oprava, mezi hlavní aspiranty na titul J

 

Začínal jsi s hokejem, který se hraje v pěti hráčích, stejně tak se hraje i extraligový florbal. Chybí ti na hřišti ještě 2 hráči nebo je výhoda hrát jen ve třech?

Pětkový florbal se nedá s hokejem naprosto srovnávat. Hokej je kreativní sport plný improvizace oproti pětkovému florbalu, kde je každý svázán svou taktikou. Proto raději hraji ve třech, kde si můžu běhat, kde chci.

 

V hokeji si hrál obránce, tvrdil jsi hru, teď patříš mezi nejlepší, možná jsi nejlepší útočník v lize. Co způsobilo tuto změnu?

Problém je v tom, že ve florbale se hrát tvrdě moc nedá, kdyby jo, asi bych hrál obránce. Když jsem začínal s florbalem, byl jsem pořád na trestné, ale přišel jsem na to, že takhle to nepůjde a že budu platnější vepředu. To že dávám tolik gólů je spíše zásluha mých spoluhráčů. Uvidíme, jak se mi bude dařit v první lize kde je kvalita týmů o poznání lepší, třeba své místo vepředu přenechám Honzikovi.

 

Nechybí ti kontaktní hra v porovnání s hokejem?

Tak to mi samozřejmě chybí. V hokeji jsem žádný technik nebyl, takže jsem se zaměřil na likvidaci protihráčů :-D A myslím že jsem v tom byl i docela dobrej.

 

Dodržuješ nějaký zvyk nebo pověru před zápasem?

Na žádný si zrovna nevzpomínám. Jediný můj zvyk jsou potítka bez kterých bych na hřiště nevyběhl.

 

Občas ti při zápase ujedou nervy. Co tě nejvíc rozhodí a na****?

V poslední době šla moje střela kamsi do…, když za zápas člověk netrefí 20x branku je to opravdu k naštvání. Ale spíše mě vytáčejí rozhodčí, myslím, že je to velký problém druhé ligy a mělo by se s tím něco dělat. Na hřišti to kolikrát vypadá jako na bojišti.

 

V poslední době ti podle tvých slov „odešla“ střela. Čím to je a pracuješ na svém zlepšení? Ovšem musím říct, že dnes už se ti dařilo.

Čím to je opravdu netuším, zkusil jsem snad už všechno. Přidal jsem si v tréninku, konzultoval jsem to se spoluhráči, ale zlepšení nepřišlo. Dnes jsem vyběhl s novými potítky i omotávkou, a začal jsem konečně trefovat bránu, škoda že jen tyčky a hlavu gólmana. Ale věřím, že v druhém zápase to konečně protrhnu.

 

Na společenských akcích po konzumaci alkoholu většinou usínáš, nestává se ti to i při sportu?

Musím se přiznat, že když jsem ještě hrával hokej, kolikrát jsem měl o přestávce problém, abych v kabině neusnul. Byl jsem už na mnoha vyšetřeních, ale únavový syndrom pořád nenašli. Ale já cítím, že tam někde je. A co se týče společenských akcí, myslím, že v poslední době jsem na tom hodně zapracoval.

 

Na rozdíl od minulé sezóny hraješ se dvěma novými hráči, s Břichem už jsi dokončoval sezónu a Honzik je úplně nový. Jak se ti s nimi hraje?

Je to naprostá pohádka. Kamil je rozenej střelec a nahrát umí stejně dobře. Když hrajeme bez sebe, máme oba velké potíže. A Honzik to je naše neprostupná zeď. S Kamilem víme, že když se nevrátíme, a my se moc nevracíme, Honzik to za nás vyřeší a ještě nás pošle do brejku. Tyhle dva bych za nic nevymněnil.

 

A teď bychom mohli zhodnotit dnešní první zápas proti FBC Gladiators. Bylo znát, že nechytal Bártik?

Bohužel to bylo znát a hodně. Nevím, co měli za gólmana, ale docela nás vychytal. Problém byl v tom, že normální gólman reaguje na pohyby hráčů, ale tenhle jen seděl jak pecka a my ho trefovali, myslím, že mu hráči „Gladiátorů“ můžou líbat zadek. Doufám, že si tohle Bártis nepřečte :)

Jinak zápas začal jako většina našich zápasů, první střídání dva rychlé góly. Myslím, že i nadále jsme soupeře přehrávali, bohužel naše druhá lajna dnes neměla svůj den, několikrát nechali Vlastika pěkně na holičkách. Ale ve druhém zápase to jistě napraví.

 

Druhý zápas s Ohňostrojaři.

Zápas dopadl přesně podle našich představ, po první půlce zápasu to vypadalo na rekord ligy, postupně ale Kamil rozchytal jejich gólmana a bylo po rekordu. Chtěli jsme aspoň pro Vlastika udržet nulu, to se také nepovedlo, takže z tohohle pohledu nemůžu být spokojený. Jinak si myslím, že jsme odvedli standardní výkon. Mě osobně tyhle matche moc nebaví, sice si člověk zastřílí, ale to je tak všechno, už se těším na pořádného soupeře. A na sud :)